Wednesday, March 6, 2013

U-MOBILE BLACKBERRY INTERNET SERVICES (BIS) - PREPAID

Hari ini bermulah sketsa aku memakai Sang Biri-biri Hitam (Blackberry)
atau nama manja BB. Ceritanya begini, aku ni merupakan pelanggan die-hard
yang akan subscribe mana-mana plan internet kat telco's. kenapa internet perlu pada hp?
bagi aku hp di internet amat perlu pada masa kini kerana:-

  1. Email merupakan keperluan penting bagi semua orang. Lebih-lebih lagi bagi usahawan / peniaga yang memang jarang berada di opis atau rumah. so kat mana-mana kita boleh berurus niaga dengan cepat. (Time Efficiency).
  2. Chatting (Skype Or Massenger) kalau yang ini memang org bercinta selalu pakai namun adakah releven kita nak bawak lappy (laptop) ke mana kite pergi? So, dengan guna hp senang nak bawak ke mana-mana (easy to carry). Bagi aku, Chatting ni amat berguna dlm hp kite sebab aku selalu contact supplier dan kalau call duit dah banyak habis.
  3. Laman Sosial (Facebook, Twitter etc) bukan sekadar tempat anda mengumpat tetapi nak dapatkan info menarik.
  4.  Surat Khabar (Online Newspaper) menjimatkan masa anda dan tak payah ke kedai. lagipun marilah kita menyahut seruan "Saves our Earth, Saves our Tree"

So semalam aku try surfing dan dapat info U-Mobile Unlimited Blackberry Internet Services (BIS)  hanya RM 38.00 untuk 2 bulan bagi Prepaid Sahaja. Hahaha! So aku pun convert no maxis ke u-mobile. Bagi aku walaupun u-mobile kurang liputan didalam Malaysia namun kita kena ingat, jika anda berada di kawasan tiada liputan U-Mobile anda semua masih boleh melayari internet sebab u-mobile akan automatik roaming pada line celcom tanpa sebarang caj-caj tersembunyi. Tetapi tak boleh dinafikan internet die agak slow. Maklumlah aku pun pakai Curve 3g jek so line pun ade slow skit. Data 600MB yang die bagi pun ok jika kita sekadar surfing. 

korang semua jgn ingat aku promote u-mobile. ni just pandangan aku. Cume ade gak la member-member aku membebel n cakap call aku prepaid banyak habis. aku pun tak tahu pasal aku call orang rase mcm jimat sikit. hehehe...

P/S: Aku create story ni pun pakai BIS Jek. Tether kat lappy jek.

***Aku tepekkan BIS U-Mobile Prepaid***


No comments:

Post a Comment